dnes má meniny Otília
zajtra Lucia
12.12. 2018

Je to pravda aj nie. Podľa obsahu minerálnych látok, delíme vody na: prosté -1g/L, slabo 5g/L, stredne 15g/L a silne mineralizované vody nad 15g/L.

Je to pravda. Teplé, varené, kompletné jedlo, vrátane polievky, predstavuje plnohodnotný zdroj všetkých potrebných živín pre prosperovanie detského organizmu.

Nie je to pravda. Väčšina aditív sú prírodné, neškodné látky pridávané do výrobkov za účelom zvýraznenia ich chuti, farby, arómy, zníženia či zvýšenia sladkosti, kyslosti, zahustenia, stabilizovania, predĺženia trvanlivosti napr. vitamín C, kyselina citrónová, kyselina mliečna, batakarotén, extrakty z červenej repy, včelí vosk, lecitín, karamel.

Nie je to pravda. Tuky sú zdrojom energie, vitamínov A,D,E,K a dôležitých aj esenciálnych mastných kyselín. Treba však dbať, aby zastúpenie jednotlivých typov tuku bolo v optimálnom pomere.

„Keď máte dvadsať rokov, vaša tvár je taká, akou vás príroda obdarovala. Závisí ale len a len na vás, akú pokožku budete mať v päťdesiatich rokoch.“

Typ svojej pokožky nemôžeme zmeniť, ale jej stav vo veľkej miere závisí na starostlivosti, ktorú jej venujeme. Kľúčovým prvkom žiarivo krásnej pokožky je voda. „Rovnako ako telo, môže dehydratáciu vykazovať aj naša koža. Najčastejšími známkami sú: prehlbovanie drobných vrások a rýchlejšie starnutie pokožky. Koža prestáva byť pevná, postupne mierne povoľuje a nie je už taká flexibilná. Pokožka naše telo chráni a je neustále vystavovaná nepriaznivým vplyvom prostredia. Jej odolnosť môžeme posilniť použitím výrobkov, ktoré obsahujú hydratačné zložky," hovorí dermatologička MUDr. Edita Kaiserová.

Dehydratáciu spôsobuje nedostatok tekutín. Jej typickými následkami sú únava a sucho v ústach. Začína klesať aj naša výkonnosť, pridáva sa bolesť hlavy, závraty, kŕče v svaloch alebo apatia. Už 1%-ná dehydratácia sa prejavuje viditeľným znížením výkonnosti, sústredenia a celkového pocitu spokojnosti. A to nastane, keď nášmu organizmu chýba necelý liter vody. Pocit smädu sa však prihlási, až keď dehydratácia presiahne 2%. Naše telo nás takto upozorňuje na to, že trpí nedostatkom tekutín, že bunky v tele sú smädné.

A je to vlastne váš prístup k pohybovému programu, ktorý rozhodne o úspechu či nezdare. Pokiaľ si vyberiete činnosť, ktorá vás baví, pomôže vám to v nej vytrvať.
Vyberte si ľubovoľný šport, nie však taký, ktorý by vyžadoval nadľudské úsilie, alebo taký,v ktorom by ste súťažili s druhými. Vypätie zo súperenia môže byť horšie ako kladné výsledky samého športovania. Vykonávanie aktivity, ktorá vás baví, má pre vás väčší význam ako iná - rovnako namáhavá, avšak menej zábavná. Negatívny prístup prináša taký stres, že pre nás cvičenie nemá žiadny prínos. Záver je zrejmý: naučte sa mať radi to, čo robíte, alebo zameňte činnosť za takú, ktorá vás bude baviť, ktorú budete robiť s radosťou.

Púšť Kalahari na juhozápade Afriky pokrýva územie s rozlohou 520 000 km2. Domorodci, ktorí žijú prevažne na okraji buše, bývajú v skupinkách aj v centrálnej oblasti Kalahari už viac ako dvadsať tisíc rokov. Dobre poznajú tajomstvo púšte a vedia, že skrýva poklad v podobe liečivých rastlín…
Jednou z nich je šťavnatá kaktusovitá rastlina Hoodia Gordonii (nazývaná krovácky ghaap).

Ak chcete vedieť, či máte predispozíciu k obezite, dá sa to ľahko zistiť. Jedným z ukazovateľov je obvod pása. Ak zistíte, že ten váš je nad 80 cm u žien a nad 94 cm u mužov, treba niečo robiť! Žiaľ, Slovensko nezaostáva v obezite za napríklad Amerikou. V nedávno uskutočnenom výskume – projekt Monika – na 6867 ľuďoch sa zistilo, že obezitu má z nich 50,7%! Hoci sme našťastie napriek stúpajúcej hrozbe obezitnú Ameriku pri mladších kategóriách nedostihli, starší Slováci sú na tom horšie ako rovnako starí v USA!!!

Dehydratáciu spôsobuje nedostatok tekutín, prijímaných telom. Typickými dôsledkami sú potom únava, znížená schopnosť koncentrácie, bolesti hlavy, závraty a svalové kŕče. Naše telo nás takto upozorňuje na to, že trpí nedostatkom tekutín a že bunky v tele sú smädné. Zrkadlo nám neklame, na prvý pohľad v ňom vidíme matnú, zvädnutú pokožku, kruhy pod očami – je známe, že tieto typické príznaky nás tiež upozorňujú na to, že telo trpí nedostatkom tekutín. Na bezproblémové plnenie bežných životných funkcií je nevyhnutné, aby sme dopriali svojmu telu denne 2-3 litre tekutín.

„Keď máte dvadsať rokov, vaša tvár je taká, akou vás príroda obdarovala. Závisí ale len a len na vás, akú pokožku budete mať v päťdesiatich rokoch.“



Typ svojej pokožky nemôžeme zmeniť, ale jej stav vo veľkej miere závisí na starostlivosti, ktorú jej venujeme. Kľúčovým prvkom žiarivo krásnej pokožky je voda.