dnes má meniny Edita
zajtra Cyprián
26.9. 2018

Napriek tomu, že niektorí ľudia vnímajú čas strávený v posteli za stratený, nie je to tak. Organizmus potrebuje po namáhavom dni načerpať nové sily. Nie je však dôležité, ako dlho budete spať, ale aký bude váš spánok kvalitný.

Pri odpočinku a spánku na dobre zvolenej posteli dochádza k uvoľneniu svalstva, oddýchne si vaša chrbtica aj vnútorné orgány tela, regenerujú sa medzistavcové platničky, prekrví sa pokožka. Oddýchne si aj nervový systém.

Spánok nie je nemenný stav, ale rad opakujúcich sa cyklov, ktoré predstavujú rozličné fázy mozgovej a telesnej činnosti. V spánku človek nedokáže rozoznávať jednotlivé fázy spánku, ale ráno po prebudení pozná, či vstáva oddýchnutý alebo unavený. Jednotlivé spánkové fázy, ktorých dĺžka nie je v priebehu noci vždy rovnaká, sa radia do cyklov, ktoré trvajú 80 až 110 minút. Aby bol spánok odpočinkom, musí obsahovať najmenej tri, ale radšej päť cyklov.

Tlačová správa - Bratislava 10. októbra 2002
Stanovisko hlavného odborníka MZ SR pre epidemiológiu k vyjadreniu MUDr. Štofku primára Neurologickej kliniky FN Bratislava k otázkam očkovania proti infekčným chorobám a jeho možným následkom.

Jednoznačne očkovať!

Ženské pohlavné orgány delíme na:
1.Vonkajšie pohlavné orgány
2.Vnútorné pohlavné orgány