dnes má meniny Judita
zajtra Dagmara
19.12. 2018
Reset na pracovisku? Pomôže vás naštartovať
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Pracovné výkony a deadliny, ktorým sme denne vystavení, dajú zabrať aj silným povahám. Každý má právo sa občas zastaviť, načerpať energiu, oddýchnuť si od pracovného zhonu a dopriať si niečo chutné pod zub. Aj odborníci tvrdia, že občasné leňošenie napomáha zaktivizovať sa do plného pracovného nasadenia a vyhnete sa tak aj dobre známej prokrastinácii.

Určite poznáte situáciu, kedy toho máte vyše hlavy a namiesto toho, aby ste pridali na pracovnom tempe, tak sa pred povinnosťami radšej ukryjete. Týka sa to nielen práce, ale aj vybavovania na úradoch či upratovania v domácnosti. Na oddych sa čas vždy nájde. Tipov na aktivity, pri ktorých vypnete telo i myseľ, je pritom neúrekom. Stačí zapojiť fantáziu.

1) Útek za obedom

V porovnaní s južnými štátmi máme jednu nevýhodu. Po obede si nemôžeme dopriať siestu a v pokoji telo pripraviť na druhú časť dňa. Vedeli ste však, že i takáto obyčajná záležitosť ako obed, je aspoň zámienkou na chvíľkové ničnerobenie? Tridsaťminútová obedná prestávka sa razom premení na minimálne hodinovú, akonáhle začnete vyhľadávať menu svojich obľúbených reštaurácií a konzultovať možnosti s kolegami. Trafiť každého chuť vám predsa dá zabrať.

2) Maškrtiť sa musí

Neustále niekde čítame, aké je dôležité jesť aspoň päťkrát denne a nútiť tak tráviaci systém nepretržite pracovať. Zoberte si túto radu k srdcu, vyhraďte si okamih pre seba a zaveďte krátke pauzy na maškrtenie. Mliečne výrobky majú byť predsa súčasťou každodenného jedálnička. Zažeňte teda chuť na sladké napríklad jogurtom Danone Oikos. Z pravidelnej prestávky si urobte malý rituál, kedy vás nikto nebude rušiť a budete sa môcť sústrediť len na seba a prítomný okamih.

3) Leňošenie je taktiež aktivita

Predchádzajte frustrácii a stresu tým, že sa naučíte rozpoznávať svoju hranicu. Tento pomyselný bod máme každý niekde inde a len málokto si ho dokáže pripustiť. Vedeli ste, že nie každý sa dokáže zastaviť a skutočne si oddýchnuť? Zregenerovať telo a myseľ je pritom nutné  na to, aby ste odvádzali kvalitný výkon. Ten, kto sa vyhýba aktívnemu leňošeniu, bráni telu prijímať pozitívne vnemy. Prestaňte ľutovať čas, ktorý strávite relaxom a naučte sa počúvať svoje potreby. Uvidíte, že vaše telo sa vám odvďačí.

4) Rozhodujte za mozog

Cítite, že vaša produktivita klesá? Miesto toho, aby ste sa za každú cenu premáhali dokončením úloh, tak všetko odložte a zájdite si na kávu alebo sa len prevetrajte. Aj taký geniálny orgán ako je mozog, potrebuje pauzu. Naviac, čím menej informácií naše riadiace centrum má, tým je schopnejšie sústrediť sa na prácu. Urobte si malý test. Pripustite si, že váš pracovný priestor je odrazom vašej mysle. Ak sa chcete sústrediť, musíte mať čisto nielen v hlave, ale taktiež na stole. Nemyslíte si, že je čas na upratovanie?

PR