dnes má meniny Albína
zajtra Kormélia
16.12. 2018
ČÍTAJME, SPIEVAJME!
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

= japonské jesenné popoludnie pre deti s rozprávkou Nany Furiye „Namička na hubách“ a japonskými detskými piesňami v podaní Mayuko Takine (klavír) a Hany Friedovej (spev)

Veľvyslanectvo Japonska v Slovenskej republike si Vás s radosťou dovoľuje pozvať na podujatie ČÍTAJME, SPIEVAJME! - japonské jesenné popoludnie pre deti s rozprávkou Nany Furiye „Namička na hubách“a japonskými detskými piesňami v podaní Mayuko Takine (klavír) a Hany Friedovej (spev), organizované v Bratislave pre všetky deti a ich rodičov.

V rámci snáh na prehĺbenie záujmu a pochopenia Japonska a jeho kultúry Slovákmi, hlavne deťmi v predškolskom a školskom veku a ich rodičmi, priblíži podujatie pozostávajúce z audiovizuálneho podania originálnej rozprávky „Namička na hubách“ japonskej autorky a ilustrátorky žijúcej na Slovensku, Nany Furiye a koncertu japonských detských piesní v podaní japonsko – slovenského hudobného dua Mayuko Takine (japonská klaviristka žijúca v Bratislave) a Hany Friedovej (soprán), čaro japonskej hudby, literatúry a výtvarného umenia.

Podujatie prístupné i médiám. Akákoľvek forma informovania o ňom z ich strany po dohovore je vítaná. Veľvyslanectvo Japonska s radosťou zabezpečí interview s účinkujúcimi, alebo vhodné podmienky na fotografovanie a natáčanie.

 

Termín konania:       12. november 2016 (sobota) o 15.00
Miesto konania:       Pálffyho palác, Zámocká 47, Bratislava
Organizátori:           Veľvyslanectvo Japonska v Slovenskej republike
Vstupné:                  vstup voľný

Japonská rozprávka „Namička na hubách“ odznie v slovenskom jazyku

O ÚČINKUJÚCICH

Nona FURIYA

(* 1961 Tokio, Japonsko) študovala v rokoch 1992 – 2000 na Katedre grafiky a knižnej tvorby Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (prof. D. Kállay). Knižnej ilustrácii sa venuje od roku 1985 a doposiaľ vytvorila ilustrácie pre viac ako 60 kníh, pričom v niektorých prípadoch bola aj autorkou textu. Jej knihy sú vydávané prevažne japonskými vydavateľstvami, niektoré vyšli aj v prekladoch na Tajwane, v Južnej Kórei, Číne a v USA. Výber z ilustrovaných kníh: „Jašterica a jarné farby svetra“ (Fukuinkan Shoten), „Lišiakov obchod s priateľstvom“ (Kaisei-sha), „Maľovaná ABECEDA“ (Elán Bratislava), „Ezopove Bájky“ (Granmama-sha) „Namička ide na huby“ (Doshin-sha). Za ilustrátorskú tvorbu získala viacero ocenení, napr. Cenu spolku grafikov Slovenska na Trienále Exlibris Bratislava v roku 1996, International Golden Pen v Belehrade v roku 1999 a Cenu Gozan –  povzbudenie pre ilustráciu v Japonsku 2009.

Mayuko TAKINE

Mayuko Takine je japonská klaviristka dlhodobo žijúca a pôsobiaca na Slovensku. Po ukončení magisterského štúdia na Vysokej škole múzických umení v Bratislave (trieda doc. T. Franovej, ArtD.) pokračovala ďalej v štúdiu ako štipendistka u prof. D. Adama na Univerzite múzických umení vo Viedni. Vyhrala množstvo ocenení na domácich i medzinarodných súťažiach (napr.: Shikoku mainichi súťaž prvá cena, 1995, Bösendorfer súťaž prvá cena, Štipendium od E.Charlie 2004).

V roku 2001 vastúpila so Štátnou filharmóniou v Košiciach, s ktorou zahrala klavírny koncert M. Ravela. Bola porotkyňou na Medzinárodnej klavírnej súťaži pre mladých v Košiciach. V súčasnosti sa okrem rôznych vystúpení venuje aj výučbe klavíra. Bola porotkyňou na Medzinárodnej klavírnej súťaži pre mladých v Košiciach.

Hana FRIEDOVÁ

Hana Friedová je absolventkou Vysokej školy múzických umení v Bratislave, kde študovala v triede doc. Hany Štolfovej-Bandovej, ArtD. V októbri 2008 vystúpila v Nemecku (Lübeck) a Česku (Brno, Praha) s Barockorchester Elbipolis Hamburg v Bachovej Omši h-mol  pod taktovkou Rolfa Becka, s ktorým ju spája dlhoročná umelecká spolupráca na projektoch Schleswig-Holstein Musik Festivalu, o.i.v Bachovom Weihnachtsoratoriu, Kantate 191, ako aj s oratóriom Mesiáš G.F. Händela, s ktorým sa okrem koncertov v Brazílii a Nemecku predstavila aj na BHS. V roku 2009 sa ako koncertná umelkyňa predstavila v rámci festivalu J.N. Hummela v Bratislave s Hummelovou Tirolskou áriou v sprievode Cappelly Istropolitany. Ako sólistka projektu Haydn The Progressive sa prezentovala v Hummelovom oratóriu Prechod cez Červené more na koncertoch v Szombathely, Bratislave a Eisenstadte. V rámci Chorakademie Schlesswig-Holstein Musik Festivalu sa zúčastnila workshopu Bobbyho McFerrina zameraného na improvizáciu (Flensburg, 2007), a majstrovských kurzov Christopha Prégandiena (Lübeck, 2008). V januári 2010 absolvovala majstrovské kurzy u Magdalény Blahušiakovej, Nikolausa Hillebranta a Antonia Carangela, a v auguste majstrovské kurzy Heleny Lazarskej v Lübecku. Účasť na  Chorakademii SHMF jej umožnila spoluprácu s mnohými svetovými dirigentmi (Sir N. Marriner, T. Edwards, Ch. Hogwood, Libor Pešek, Zdeněk Mácal, E. zu Guttenberg, Ch. Eschenbach, T. Hengelbrock) a orchestrami (KlangVerwaltung, Elbipolis Hamburg, Cappella Istropolitana, Orchestra Ensemble Kanazawa,  NDR Radiophilharmonie) ako aj koncertné cesty po Európe, Brazílii a Japonsku. V Pěvecké soutěži duchovní a koncertní hudby v Kroměříži 2008 získala tretiu cenu, a v Medzinárodnej speváckej súťaži Imricha Godina „Iuventus Canti“ v tom istom roku jej bola udelená prvá cena, ako aj cena Agentúry Silesia Katowice a cena Štátneho divadla Banská Bystrica. V novembri 2009 získala prvú cenu v piesňovej kategórii na Medzinárodnej speváckej súťaži A. Dvořáka v Karlových Varoch ako aj Interpretačnú cenu v kategórii Opera. Vo svojom repertoári má postavy Papageny z Čarovnej flauty, Gianetty z Nápoja lásky,  Despiny z Cosi fan tutte, či Anny z Lustige Weiber von Windsor. Od roku 2006 hosťuje v SND v opere Martin a Slnko T. Freša v postave Valacha, a predstavila sa aj v úlohe Kňažky Moreny v opere Svätopluk E. Suchoňa.  V marci 2009 stvárnila  postavu Matildy v slovenskej premiére Mascaniho opery Silvano v Štátnej opere v Banskej Bystrici. Po ukončení doktorandského štúdia na VŠMU (2011) sa okrem piesňovej a komornej tvorby venuje aj pedagogickej činnosti. V decembri 2014 vychádza CD nosič s piesňami M. Schneidera-Trnavského v orchestrálnej úprave, ktorý nahrala v spolupráci s Trnavským komorným orchestrom pod vedením dirigenta Štefana Sedlického.