dnes má meniny Sidónia
zajtra Ján
23.6. 2018
Nemáte chuť na jogu?
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Prečo cvičiť jogu?

1. ODSTRÁNENIE STRESU A VNÚTORNÉHO NAPÄTIA:


Joga znižuje nepriaznivé následky stresu na tele a znižuje hladiny stresového hormónu kortizolu. Ďalšími výhodami je znižovanie krvného tlaku, zlepšenie trávenia a vzpruženie imunitného systému, ako aj oslabenie symptómov rôznych negatívnych stavov, ako sú pocity úzkosti, depresia, únava, astma či nespavosť.

2. ODSTRÁNENIE BOLESTI:
Joga môže zmenšiť bolesť. Štúdie dokázali, že cvičenie jogových asán (pozícií), meditácia respektíve kombinácia oboch redukuje bolesť ľudí trpiacich rakovinou, sklerózou multiplex, vysokým tlakom, ako aj artritídou, bolesťami chrbtice a krku a inými chronickými chorobami.

3. ZLEPŠENIE DÝCHANIA:
Joga nás učí ako dýchať hlbšie a pomalšie. Takéto dýchanie
zlepšuje funkciu pľúc a vyvoláva relaxáciu tela.

4. FLEXIBILITA:
Joga pomáha zvýšiť flexibilitu a mobilitu vlastného tela, zväčšovať rozsah pohybu a redukuje bolesti a pohybové problémy, a to bez ohľadu na individuálne predispozície každého z nás.

5. POSILNENIE TELA:
Jogové asány (pozície) precvičujú každý sval v tele, pričom posilňujú celé telo od hlavy až po päty. Zároveň však joga napomáha uvoľniť svalové napätie.

6. REGULÁCIA HMOTNOSTI:
Joga (dokonca aj menej intenzívne/prudké cvičenie) spaľovaním nadmerných kalórií prispieva k lepšej kontrole vlastnej váhy. Joga zároveň uprednostňuje zdravé stravovacie návyky, dodáva sebavedomie a zdôrazňuje význam zdravia a pohody.

7. ZLEPŠENIE CIRKULÁCIE KRVI:
Joga zlepšuje cirkuláciu krvi a v dôsledku rôznych pozícií sa
okysličená krv dostáva do všetkých buniek tela.

8. KARDIOVASKULÁRNE POSILNENIE:
Dokonca aj jednoduchšie jogové cvičenie môže prostredníctvom zníženia kľudového pulzu, zlepšenia výdrže a zväčšenia príjmu kyslíka počas cvičenia
priaznivo pôsobiť na celý kardiovaskulárny systém tela.

9. ZLEPŠENIE VYROVNANIA TELA: Joga zlepšuje vyrovnanie tela, ktoré sa odzrkadlí na správnejšom prevedení pozícií a na odstránení problémov chrbtice, krku, končatín a svalov.

10. ZAMERANIE SA NA SÚČASNOSŤ:
Joga pomáha zamerať sa na súčasnosť, zlepšuje sebareflexiu a stimuluje zdravie tela a ducha. Zároveň nachádza spôsob ako si zlepšiť koordináciu, pamäť, zrýchliť reakcie a reflexy.

podľa tlačových materiálov spoločnosti Danone
Zdroje:
www.inpulse.sk, www.activia.sk, www.arcadiamedica.sk