dnes má meniny Martin Maroš
zajtra Svätopluk
11.11. 2019
Bezpečné opaľovanie - poznáte svoj fototyp?
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Ak sa chcete opáliť a nie spáliť, pamätajte, že:
- napoludnie sú slnečné lúče najsilnejšie, lepšie je v týchto hodinách voliť odchod a vrátiť sa na slnko až k 15.00 hodine;
- aj pod vodnú hladinu prenikne až 60% slnečného žiarenia;
- aj slnečné lúče, schované za mrakmi, sa prederú k pokožke;
- je bezpečnejšie opaľovanie so striedaním slnka a tieňa – verte, že aj v tieni sa opálite;

- dôležitý je správny výber ochranného prostriedku na opaľovanie;
- po opaľovaní a kúpaní sa je z hygienického i zdravotného hľadiska dôležité domáce osprchovanie sa a ošetrenie celého tela prípravkom po opaľovaní – ošetrujúca hydratačná emulzia napraví škody vzniknuté slnením a pomôže predĺžiť opálenie.

Odporúčanú bezpečnú dĺžku pobytu na slnku zistíte vynásobením doby prirodzenej vlastnej ochrany a zvoleným ochranným faktorom.
Napríklad:
fototyp I. – 10 min x OF 15 = 150 min

Ochranné prostriedky sa delia na prostriedky:
s nízkym faktorom – SPF 2-12
so stredným faktorom – SPF 12 –20
s vysokým faktorom – SPF viac než 20

Nezabudnite, že voľba vhodnej výšky ochranného faktoru, záleží aj od nadmorskej výšky, prostredia a konkrétnych dermatologických a zdravotných dispozícií.

Prípravok na bezpečné opaľovanie je nutné naniesť približne 20 – 30 minút predtým, ako telo vystavíte priamym slnečným lúčom. Natretie treba opakovať po každom kúpaní a osušení. Nezabúdajte na pery a tvár.

Príjemné a zdravé opaľovanie sa!