dnes má meniny Vlasta
zajtra Lívia
19.2. 2018
Cvičenie na posilnenie prsných svalov po pôrode
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Prsia sú tvorené prsnými žľazami, väzivom a tukovými tkanivami. Sú podoprené svalmi hrudníka, ramien a hornej časti chrbta. Počas tehotenstva dochádza k mnohým fyziologickým zmenám pŕs. Pripravujú sa na sekréciu materského mlieka.

Počas deviatich mesiacov sa ich váha zvýši z 0,5 na 1,7 kilogramu. Aby svaly, ktoré prsia podopierajú, nezoslabli, čo by tiež zapríčinilo ochabnutie pŕs, je potrebné nosiť vhodnú podprsenku a začať spevňovať svaly, hneď ako sa ustáli sekrécia mlieka.

Každý deň by ste mala urobiť jedno z nasledujúcich cvičení: tlačení alebo kmitanie. V cvičení pokračujte mesiac, podľa potreby aj dlhšie.

Tlačenie
Posaďte sa, ohnite lakte a držte ich v úrovni ramien. Dýchajte pomocou brušných svalov. Pomaly vydychujte ústami a tlačte dlaňami proti sebe, až sa napnú prsné svaly nad prsiami. Udržujte kontrakciu päť sekúnd. Nadýchnite sa.

Opakujte desaťkrát. Medzi jednotlivými pohybmi desať sekúnd odpočívajte. Cvičte raz denne 5 dní v týždni.

Nožnice

Prsia sú tvorené prsnými žľazami, väzivom a tukovými tkanivami. Sú podoprené svalmi hrudníka, ramien a hornej časti chrbta. Počas tehotenstva dochádza k mnohým fyziologickým zmenám pŕs. Pripravujú sa na sekréciu materského mlieka. Počas deviatich mesiacov sa ich váha zvýši z 0,5 na 1,7 kilogramu. Aby svaly, ktoré prsia podopierajú, nezoslabli, čo by tiež zapríčinilo ochabnutie pŕs, je potrebné nosiť vhodnú podprsenku a začať spevňovať svaly, hneď ako sa ustáli sekrécia mlieka.

Každý deň by ste mala urobiť jedno z nasledujúcich cvičení: tlačení alebo kmitanie. V cvičení pokračujte mesiac, podľa potreby aj dlhšie.

Tlačenie
Posaďte sa, ohnite lakte a držte ich v úrovni ramien. Dýchajte pomocou brušných svalov. Pomaly vydychujte ústami a tlačte dlaňami proti sebe, až sa napnú prsné svaly nad prsiami. Udržujte kontrakciu päť sekúnd. Nadýchnite sa.

Opakujte desaťkrát. Medzi jednotlivými pohybmi desať sekúnd odpočívajte. Cvičte raz denne 5 dní v týždni.

Nožnice
Začnite v rovnakej polohe, ale s pažami natiahnutými dopredu v úrovni ramien. Pomaly vydychujte ústami a pritom šesťkrát skrížte natiahnuté paže pred hrudníkom. Nadýchnite sa.

Túto sériu šiestich pohybov precvičujte desaťkrát. Medzi jednotlivými sériami si desať sekúnd odpočiňte. Cvičte raz denne 5 dní v týždni.

Rada:
Snažte sa zvyknúť si na správne držanie tela – rovný chrbát a stiahnuté ramená. Poloha pŕs sa zlepší.

Chantale Dumoulin

ukážka z knihy Ve formě po porodu
Portál 2006.
s povolením vydavateľstva