dnes má meniny Timotej
zajtra Gejza
24.1. 2022
Ako povedať kŕčovým žilám NIE!
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

Pravidlá a cviky, pri ktorých nepotrebujete telocvičňu a ktoré – „nebolia“:

- čo najviac si vykladajte nohy

- keď čakáte, pre nohy je lepšie prechádzať sa než stáť

- vyhýbajte sa dlhému sedeniu

- pri sedení si nohy neprekladajte – na nohe, ktorá je preložená (je hore), dochádza k „priškrteniu“ žily

- pri dlhých cestách (dlhom sedení 2-3-10 hodín) oblečte si kompresívne pančuchy, podkolienky, ...




Pár cvikov <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />




státie:
prešľapovanie na špičky a na celú nohu – opakujte
prešľapovanie na päty a na celú nohu – opakujte

ležmo:
obe nohy zdvihnúť asi 30° nad podložku a položiť – opakujte
ohýbanie nôh v členku – „strihanie“ hore-dole
krúženie v členkovom kĺbe – na jednu stranu – na druhú stranu – opakujte 3-5 minút 
                                                           3-5x denne – radšej opakujte častejšie a kratšie

v sede:
vyložené nohy v pravom uhle – tlačiť nohy oproti stene

Pozor na opuchy nôh v letnom období.