dnes má meniny Móric
zajtra Zdenka
22.9. 2018
Luxus aj pre menej majetných
Printer-friendly versionSend by emailPDF version

... alebo - čosi aj pre nás?


„Luxus aj pre menej majetných“ – kto by sa nad takouto ideou nepozastavil? Nie, nie je to výmysel, je to pravda. Len a len s touto ideou rozbehol svoje obchody ešte v roku 1950, v tom čase neznámy nemecký podnikateľ, Jozef Neckermann.
Dnes jeho meno nesie jeden z piatich najväčších európskych zásielkových domov – Neckermann. A toto meno sa stalo známym okrem západoeurópskych štátov i v Česku, Slovinsku, Bosne a Hercegovine, Chorvátsku, Srbsku a od začiatku roka 2005 i na Ukrajine. A to v mene sloganu: ”Neckermann macht es möglich” – ”Neckermann to umožní”.


Takže: Luxus aj pre menej majetných? ...

Ako vraví generálna riaditeľka slovenského logistického centra spoločnosti Neckermann, pani Mgr. Darina Kischkowski: „... nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci!“. Preto listovať katalóg Neckermann s myšlienkou: „pekné, ale drahé...“, treba preplietať s myšlienkou: „čínske trhy sú síce lacné, ale tovar je málo odolný a predovšetkým nezdravý!“. Čo je, mimochodom, pravda pravdúca.

Luxus kvality
Ak prijmeme v tejto uponáhľanej dobe systém zásielkového obchodného domu s jeho vymoženosťami nepretĺkania sa pomedzi množstvo nakupujúcich s kočiarom či so za ruku držiacimi sa deťmi, s hrôzou cupitajúcimi pomedzi nohy veľkých dospelých,... ale zároveň s jedinou možnosťou – spoľahnúť sa na farby a strihy na obrázku a veľkostné tabuľky (ktoré nájdeme na posledných stranách katalógu a ktoré je nutné preštudovať si, pretože naše veľkosti úplne nezodpovedajú nemeckým normám, uvádzaným priamo pri výrobkoch) a na popis materiálu, ... v pokoji domova môžeme listovať, snívať, premýšľať, kalkulovať, ...nad novými a novými katalógmi, teda prezentáciou a zároveň ponukou výrobkov, ktoré prechádzajú tými najprísnejšími skúškami.

Luxus výberu
Spoločnosť Neckermann nám ponúka špeciálne katalógy:
"Chic in Form" pre moletnejšie dámy
"Pánsky svet"
"Young Company", katalóg s najaktuálnejšími módnymi trendmi pre deti všetkých vekových kategórií
„Inšpirácie pre dom a záhradu“ , katalóg plný nápadov pre zútulnenie záhradky a domu
„Romantické bývanie“, katalóg, ktorý sa špecializuje na bytový textil.
A prekvapenie pre zaneprázdnených budúcich rodičov:
v druhom polroku 2005 spoločnosť plánuje vydať ďalší nový "Baby" katalóg, ktorý bude obsahovať sortiment pre novorodenca až po desiaty rok života dieťaťa.
Okrem toho si už dnes budúce mamičky v aktuálnom katalógu jar/leto 2005 nájdu dvojstránku len a len pre seba – oblečenie pre tehotné mamičky.

Luxus splácania
Spoločnosť Neckermann ponúka svojim zákazníkom aj možnosť nákupu tovaru na splátky. Na splátky je možné nakúpiť akýkoľvek tovar z ponuky spoločnosti avšak minimálna hodnota nákupu je 4000,- Sk. Každý zákazník získa automaticky limit nákupu 7.000,- Sk. Zákazník si môže sám zvoliť počet mesačných splátok, minimálne sú to však dve a maximálne svoj dlh voči spoločnosti môže splatiť v 6 pravidelných splátkach a tým, že pri prevzatí zásielky zaplatí 30%-nú akontáciu. Ak zákazník objedná tovar v hodnote vyššej ako 7.000,- Sk, musí doložiť potvrdenie o príjme od zamestnávateľa.

Luxus dodania tovaru
Slovenský zákazník má možnosť zvoliť si doručenie svojej zásielky nielen prostredníctvom<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />



Slovenskej pošty, ale aj prostredníctvom kuriérskej služby UPS, ktorá si telefonicky dohodne termín dodania so zákazníkom, čo je v dnešnom hektickom čase veľmi výhodné.



Zásielky, ktoré obsahujú nábytok sú prepravované špedičnou spoločnosťou CARGO Trans, ktorá taktiež dohodne termín dodania so zákazníkom. Všetky menované spoločnosti doručia zásielku zákazníkovi až do domu.

Luxus správnosti
Ak sme si predsa len nevybrali správne číslo textilu, ak nám nesedí, ak sme prišli na to, že dodaný tovar nemá úplne taký dizajn, ako sme si predstavovali, tovar môžeme bez vysvetlenia vrátiť a peniaze nám vrátia. Jednoduchšie a rýchlejšie je, ak uvedieme číslo účtu, na ktorý majú peniaze poslať.

(... a ...zrejme to sem nepatrí, ale ak si prelistovaný katalóg odložíme niekde v nižších polohách našich domácností, určite sa nám naskytne úsmevný pohľad – naša ratolesť si ho s radosťami obracia v rúčkach a prezerá ako krásnu obrázkovú knižku...
J že je to tak?)

To všetko je ponuka a či je spomínaný luxus naozaj luxusom, zistíme až na svojich skúsenostiach... Máte nejaké?


redakcia mamatata.sk
zdroj materiálov: spoločnosť Neckermann